Werkzaamheden bij klanten thuis gedeeltelijk hervat

Cogas gaat vanaf volgende week de werkzaamheden voor gas en elektriciteit bij klanten thuis gedeeltelijk hervatten. Vorige week kwam het protocol Samen veilig doorwerken tot stand in samenwerking tussen de Rijksoverheid, Bouwend Nederland, Techniek Nederland en een aantal andere partijen uit de sector. Op basis van dit protocol hervat Cogas een deel van de geplande werkzaamheden bij klanten thuis. Denk hierbij aan plaatsen van slimme meters en het verwijderen of verplaatsen van aansluitingen. De werkzaamheden worden uitgevoerd door monteurs van onze vaste aannemers.

Uiteraard houden de monteurs zich strikt aan de voorgeschreven hygiënemaatregelen zoals beschreven in het protocol en de richtlijnen van het RIVM. Met klanten waar we aan het werk gaan wordt op voorhand zorgvuldig gecommuniceerd over de geplande werkzaamheden in deze bijzondere periode. Vanzelfsprekend hebben onze klanten de keuze om afspraken op een later moment in te plannen.

De energiesector is een vitale sector. Dat betekent dat iedereen moet kunnen rekenen op energie en dat gevaarlijke situaties altijd vermeden en/of opgelost worden. Onze monteurs van de storingsdienst staan ook in deze tijd 24/7 voor u klaar. Daarnaast werken zij verder aan het netwerk buiten, in leegstaande panden of op nieuwbouwlocaties. Voor alle monteurs die onderdeel zijn van de storingsorganisatie geldt dat we het contact tussen klanten en onze monteurs zoveel mogelijk willen beperken. Niet-urgente werkzaamheden bij de klanten thuis voor glasvezel, kabel en warmte voeren wij voorlopig nog niet uit. Dit doen we om ervoor te zorgen dat onze klanten kunnen blijven rekenen op een betrouwbaar netwerk voor gas, elektriciteit, warmte en internet.

Meer informatie
Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze collega’s van de Servicedesk. Dit kan door een mail te sturen naar info@cogas.nl of te bellen naar (0546) 836 666.

 

#hetnetwerkt #24/7 #energie #veilig #betrouwbaar #volenergie

 

 

Verbind met Cogas